Na slovíčko se zpěvákem Vlastou Horváthem

Vlastu Horvátha není nutné představovat, neboť si již na české hudební scéně vytvořil respektované jméno a je bezesporu vyzrálým hudebníkem, který má svou jasnou představu o hudební tvorbě.

Od roku 2005, kdy Vlasta Horváth vyhrál druhou řadu soutěže Superstar, byl diváky zvolen jako Objev roku v anketě Český slavík, za debutové album Místo zázraků dostal platinovou desku a roku 2014 vydal své třetí album To máme znát, uplynula již pěkná řádka let.

Zajímá mě proto, jak se aktuálně tento sympatický zpěvák má a co nového pro své fanoušky připravuje, a tak se s Vlastou setkávám na slovíčko.

Většina lidí má stále ještě Vaše jméno spojené především s účinkováním v soutěži SuperStar, avšak to bylo již před několika let. Povězte mi, kam jste se o té doby posunul.

Když to vezmu za ten konec, který je pro mě prioritní, a tím je rodina, tak se to posunulo hodně. Mám dvě děti na které jsem pyšný, jsou zdravé a šikovné. Tedy moje aktuální priorita je postarat se o ně. Momentálně jsem spokojený, mám stále jednu manželku, se kterou jsme spolu dvacet tři let, všechno jsme spolu ustáli, přežili a podporujeme se. V tomto ohledu tedy cítím, že vývoj šel správným směrem.

A jak se od té doby vyvinula Vaše hudební kariéra?

Co se týká kariéry, tak věřím v to, že i když se říká, že vše je tak, jak má být, tak tam jsou určitě rezervy. Určitou dobu to bylo tak nějak nahoru a dolů, ale aktuálně musím říct, že se paradoxně od  soutěže SuperStar cítím tak nějak nejlépe. 

Jste tedy spokojený?

Jsem víc spokojený, protože všechny ty eskapády mám za sebou a už vím, proč chci dělat muziku. I když neplníme žebříčky hitparád a nebojím se přiznat, že  nejsme úplně  v top první třídě, ta spokojenost je teď opravdu větší než předtím. Je to asi tím,  že už dělám opravdu jen to co chci, víc si to hraní užíváme a děláme to správně. Teď už jde opravdu jen o tu hudbu. Před tím moc o  hudbu nešlo a teď o ní jde, a to je to nejdůležitější.

Kdo Vám píše texty?

Texty  píšu sám.

Kde berete pro psaní textů inspiraci a jsou Vaše texty ze života?

Psaní textů je pro mě těžší než psát hudbu. Když přijde období, kdy jsou dny sice hezké, ale stále se opakují a jsou stále stejné,  těžko z toho něco vymyslím. To se pak čeká dlouho. V minulosti jsem zažil, že mi texty někdo napsal, například Ivan Hlas. To nemám rád a ty písničky nehraji, protože se s nimi nedokážu ztotožnit. Raději se snažím počkat, udělat to pořádně, něco za čím si stojím a mohu to pak lidem předvést. Je to z toho strašně cítit, když člověk zpívá o něčem co prožil, co jakoby s ním nějak koresponduje.

Co aktuálně připravujete?

Připravuji novou desku a i dnes na koncertě zahrajeme nový singl Stále nevěřím, který zatím hrajeme jen na koncertech. Momentálně je ve fázi master míchání. Musím říci, že ta píseň funguje, a že z ní máme dobrý pocit. Jsme s ní moc spokojeni. Mám takové plány a už se zadařilo, že by to mohl produkovat jeden americký producent. Uvidíme jak to celé dopadne, ale i kdyby nedopadlo, tak už mám připravených asi deset nových věcí a materiálů a na to se moc těším.

Jak vybíráte skladby pro živá vystoupení?

Všichni vědí, že jsem romantik, a že mám hodně rád balady. Vycházíme v hodně věcech spontánně, mnohdy ani moc neřešíme Playlist. Většinou se s klukama domluvíme, až když přijedeme na určitě místo a cítíme tu danou atmosféru. To si pak třeba řekneme, že dnes by to chtělo akusticky, a tak hrajeme pouze akusticky. Tímto způsobem postupujeme často.

Děkuji Vlastovi za milé povídání a přeji mu mnoho osobních i hudebních úspěchů.

 

Foto, rozhovor: Lucka Hermína Muchová

 

Autor: Hermína Muchová | čtvrtek 31.8.2017 7:30 | karma článku: 15,28 | přečteno: 689x
  • Další články autora

Hermína Muchová

Zrození Kleopatry

25.1.2018 v 10:21 | Karma: 9,46

Hermína Muchová

Blázinec v Českém Brodě

16.1.2018 v 7:30 | Karma: 8,97

Hermína Muchová

Útěky za vlastní identitou

5.12.2017 v 7:30 | Karma: 11,89
  • Počet článků 164
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1034x
Kulturní reportáže, psychologie, fotografie

www.hermuch.cz

Prodej fotoobrazů, vlastních i Vašich fotografií

Píši o kultuře a všem, co má dle mého názoru smysl, píši o každém, kdo za to stojí. Fotím vše co mě zaujme, běžné věci i makrofotografie - život pronikající pod povrch a detailům, které běžným okem nevidíme.

Život je divadlo, tak zkus to tak brát, jedinečná divadelní show, kde každý musí svoji roli hrát. Většina se drží své dané role, té, která mu do vínku byla dána, žije tak, aby postava byla společností akceptována. Náhle však přijde scéna, která v plánu a scénáři nebyla, jak uzpůsobit svoji roli, aby úsměv a duševní zdraví drama přežila?

Terapeutičtí Teddy králíci Sandeis

FB: Lucka Hermína Muchová

hermina.muchova@gmail.com