Jak se zbavit dotěrných nabídek obchodu a služeb

Dobrý den, volám ze společnosti xxy a rád bych vám nabídl možnost jak ušetřit…. Jen stěží nalézt vlastníka telefonu, e-mailu nebo poštovní schránky, který by nedobrovolně nebyl den co den zahlcen nepřebernou nabídkou akcí.

Dobrý den, volám ze společnosti xxy a rád bych vám nabídl možnost jak ušetřit…. Jen stěží nalézt vlastníka telefonu, e-mailu nebo poštovní schránky, který by nedobrovolně nebyl den co den zahlcen nepřebernou nabídkou akcí od ponožek po elektřinu, denně nebyla jeho schránka přeplněna letáky výhodného zboží až po telemarketingové hovory. Jak to tak vypadá, vše, co jsme zakoupili a objednali, jde vždy sehnat ještě levněji a abychom se nemuseli sami namáhat s výběrem lepší služby nebo zboží, vždy se naštěstí najde někdo, kdo nám to připomene.

Letáky hodíme do koše, telefon ve většině případu buď vztekle zavěsíme, nebo máme-li zrovna dobrou náladu, slitujeme se nad osobou přivydělávající si touto formou brigády a necháme ji dopovídat naučený text až do konce a až poté telefon položíme. A tak pořád dokola. Bohužel většinu lidí ani nenapadne s touto situací něco udělat, popřemýšlet a zapátrat po tom, jak se těchto „nedobrovolných“ nabídek zbavit. Slovo nedobrovolných jsem úmyslně dala do uvozovek, ač se to někomu může zdát nesmyslné, tyto nabídky jsou ve většině případu dobrovolné a určitým způsobem oprávněné. Dokonce jste se k tomu zavázali i svým vlastnoručním podpisem.

Člověk se bohužel začne zajímat o přesná fakta o tom, co kdy podepsal až v situaci, kdy má potíže kdekoliv, kde chce něco nového podepsat, koupit nebo si jen zažádá o výpis z registru bankovních a nebankovních registrů. V tu chvíli si poprvé přečte podrobně několik stran popsaných co nejmenším písmem, aby text ideálně již na první pohled odradil podepisující k dlouhému nudnému čtení. Kromě jiného tak čtenář i zjistí, komu a čemu dal svolení k tomu, aby ho následně otravoval a pronásledoval a teprve posléze mu dojde, že většina nabídek, která ho nedobrovolně provází každým dnem, je vlastně oprávněná, neboť sám se zasílám nabídek, souhlasil. Je pochopitelné, že se autor románů snaží tyto informace skrýt pod co nejméně nápadné věty, spojení a zákony tak, aby si jich naprosto jednoduše a otevřeně prostě nikdo zbytečně nevšímal.

I když si nyní většina z vás řekne, že tak blbej já nejsem, abych něco takového dobrovolně podepsal, tak vás bohužel musím vyvést z omylu. Pokud vás podpis smlouvy jakéhokoliv druhu prozatím viditelně nedohnal, věřte tomu, že většina smluv má skrytý, resp. nečtený podtext, který jste podepsali. Ve většině případu je velká část nabídek, která se na vás hrne a otravuje život telefonicky, e-mailem i poštou, podložena vaším vlastním podpisem a jedinou cestou, jak se proti tomu alespoň zčásti bránit a vyhnout, je číst, číst a zase jenom číst. Pokud váš podpis někdo zneužije k jinému účelu, než byl původně dán, pak se můžete bránit. Pokud jste si ovšem nepřečetli, případně nepochopili obsah sdělení, které podepisujete, je to pouze vaše vlastní vina.

Pokud vás tedy nabídky všeho druhu obtěžují do takové míry, že jste schopni pro jejich zrušení něco podniknout, není nic jednoduššího než zjistit, pod co jste se vlastně v jednotlivých smlouvách podepsali. Pokud naleznete, že jste opravdu nechtěli podepsat, aby vaše údaje byly předávány k telemarketingovým službám, není nic jednoduššího, než své souhlasy odvolat. Následně, pokud se obtěžování reklamou a telefonáty bude opakovat, zeptejte se volajícího, odkud má vaše údaje, kdo dal dané firmě souhlas s jejich zpracováním a předáváním, a buďte si jisti, že své telefonní sluchátko zavěsí buď rychleji než se stihnete nadechnout k další otázce, případně vám daná firma již, pokud opravdu vaším souhlasem nebude disponovat, nezavolá. Chce to tedy nejen číst, ale pokud se nám něco nelíbí, tak s tím zkusit i něco udělat.

Autor: Hermína Muchová | středa 24.2.2016 11:31 | karma článku: 18,74 | přečteno: 1044x